Постинг
09.05.2015 20:43 -
Снимки от руската свинщина в Берлин днес
Братушките се събраха при паметника на Альоша в Treptower Park, положиха цветя, попяха, ядоха като за последно, напиха се като прасета и оставиха пълна кочина след себе си. Съчувствам на полицаите, които трябваше да въдворяват или свестяват десетките пияни до смърт ушанки.
снимки: Бале Балев
снимки: Бале Балев
Това си е тяхна територия.
Завоювана!
Ако си чел историята...
цитирайЗавоювана!
Ако си чел историята...
В Европа ще се съобразяват с европейските закони и нормите за поведение в цивилизованото общество. Това са прости и примитивни хора, без елементарно възпитание. Четох даже, че в някои хотели в западни държави имало специални крила за руски гости, за да не притесняват останалите. :)))
цитирайно в курортите където почивам в Европа, в хотелите за руснаци, такива като теб, пиколата не допускат дори до тротоарите пред тях.
А Блеки е прав, победителите не ги съдят!
цитирайА Блеки е прав, победителите не ги съдят!
В северна Гърция или на Бонсови поляни? Хахаха... :)))
цитирайтрябва да мълчат и да търпят.
Защото, ако през 1945 братушките решаха да си върнат дори и половината от онова, което изтърпяха за 4 години, сега просто нямаше да има ФРГ.
цитирайЗащото, ако през 1945 братушките решаха да си върнат дори и половината от онова, което изтърпяха за 4 години, сега просто нямаше да има ФРГ.
но за тяхно съжаление сега е 2015-та и Германия е четвъртата икономика в света, както и моторът на Европейския съюз. Тук има закон и той се спазва. А ако приматите от Раша имат желание да живеят в богата и уредена страна, трябва да свикнат с тази мисъл и да се опитат да се държат малко по-цивилизовано. Аз си изхвърлям боклуците в кошчето и си спя в леглото. Не съм длъжен да прескачам пияни прасета, които спят в парка, нито разпиляните им боклуци и огризки.
цитирайArbeit macht frei, гастарбайтерче!:-)))
Вие с Гина сте един джинс: гладен потен и безработен лумпен- пролетариат.
цитирайВие с Гина сте един джинс: гладен потен и безработен лумпен- пролетариат.
... няма да коментирам Победата така както я коментират тия минусови приятелчета макар, че реалностите са вече други и няма как вечно да живеем в 1945 година.
Друго ми прави впечатление и в София и в Берлин, все едни и същи милиционерско-военни униформи и пилотки бе, учудващо единомислие между организаторите на двете сборища!
цитирайДруго ми прави впечатление и в София и в Берлин, все едни и същи милиционерско-военни униформи и пилотки бе, учудващо единомислие между организаторите на двете сборища!
имат верни последователи и в Бългаия. Но са малцинство. Само в блог.бг изглеждат повече, защото ги толерират модераторите руцофли. Затова пък са никому неизвести помияри.
цитирайgetmans1 написа:
Друго ми прави впечатление и в София и в Берлин, все едни и същи милиционерско-военни униформи и пилотки бе, учудващо единомислие между организаторите на двете сборища!
Друго ми прави впечатление и в София и в Берлин, все едни и същи милиционерско-военни униформи и пилотки бе, учудващо единомислие между организаторите на двете сборища!
Ми те на ушанките това са им идеалите - война и милиция. Жалка история. :/
slavimirgenchev1953 написа:
имат верни последователи и в Бългаия. Но са малцинство. Само в блог.бг изглеждат повече, защото ги толерират модераторите руцофли. Затова пък са никому неизвести помияри.
Не знам на какво се дължи, но нещо странно става в България. Промитите мозъци май са много повече отколкото си мислим. :(((
ПП Естествено всички дърпат на Запад и на никой и през ум не му минава да ходи в Раша или Северна Корея. :)))
Швабите си знаят - мълчат и палят свещ, за това, че руснаците се отнасоха крайно снисходително с тях.Защото ако си бяха седяли мирно на задника през 1941 г. сега нямаше да бъдат унижавани от цяла европа и Израел.
Нямат право да мърморят.
Особенно гасерарбайтерите като теб.
цитирайНямат право да мърморят.
Особенно гасерарбайтерите като теб.
podvodni написа:
Швабите си знаят - мълчат и палят свещ, за това, че руснаците се отнасоха крайно снисходително с тях.
Руснаците не се отнасят сниЗходително с никого. Те са примитивни и жестоки хора.
14.
slavimirgenchev1953 -
Когато през 2009 г. стартирахме инициативата за демонтаж на ПСА, и аз не предполагах, че
09.05.2015 23:08
09.05.2015 23:08
balebalev написа:
Не знам на какво се дължи, но нещо странно става в България. Промитите мозъци май са много повече отколкото си мислим. :(((
ПП Естествено всички дърпат на Запад и на никой и през ум не му минава да ходи в Раша или Северна Корея. :)))
slavimirgenchev1953 написа:
имат верни последователи и в Бългаия. Но са малцинство. Само в блог.бг изглеждат повече, защото ги толерират модераторите руцофли. Затова пък са никому неизвести помияри.
Не знам на какво се дължи, но нещо странно става в България. Промитите мозъци май са много повече отколкото си мислим. :(((
ПП Естествено всички дърпат на Запад и на никой и през ум не му минава да ходи в Раша или Северна Корея. :)))
са толкова много. Народ, научен на комунистически рахатлък и хиляди социални благинки без икономическа обосновка, военни и милиционери, разглезени с ранно пенсиониране, големи заплати и пенЦии, лъжевисшисти като кухеловенциата, разглезени спортисти, хрантутени заради медали и титли, а днес - мутри и бандити - оказаха се цели легиони. Но все пак губят изборите. Така че - горе сърцата! Ще ги заврем в кучи гъз.
15.
slavimirgenchev1953 -
Ей, пръдльо анонимен и неграмотен, ще те завра в кучи гъз, ако те спипам.
09.05.2015 23:09
09.05.2015 23:09
podvodni написа:
Швабите си знаят - мълчат и палят свещ, за това, че руснаците се отнасоха крайно снисходително с тях.Защото ако си бяха седяли мирно на задника през 1941 г. сега нямаше да бъдат унижавани от цяла европа и Израел.
Нямат право да мърморят.
Особенно гасерарбайтерите като теб.
Нямат право да мърморят.
Особенно гасерарбайтерите като теб.
Бале разбирам че си гъзоблизец и дебил, но германците не ти четат глупостите в Блог.БГ.
При положение, че руснаците са дали близо 14 милиона цивилни жертви заради претенциите на един изкукуригал народ за висша раса и не са действали на принципа око за око, да ги наречеш примитивни и жестоки хора, е признак на питекантропно мислене.
цитирайПри положение, че руснаците са дали близо 14 милиона цивилни жертви заради претенциите на един изкукуригал народ за висша раса и не са действали на принципа око за око, да ги наречеш примитивни и жестоки хора, е признак на питекантропно мислене.
Гергелчев, в Библията е казано много ясно - Внимавай какво си пожелаваш!
Може и да ме срещнеш, но тази среща няма да бъде с добър завършек ....... за теб.
Чаткаш ли, ти си известна личност. На всякъде има твои снимки, пък и си суетен.
А аз съм анонимен. Даже нямам профил в суратя.
Нищо не знаеш за мен, нито ме знаеш визуално.
Чаткаш ли колко си уязвим!
Та задай си въпроса: Благоразумно ли е да бъдеш неразумно смел?
цитирайМоже и да ме срещнеш, но тази среща няма да бъде с добър завършек ....... за теб.
Чаткаш ли, ти си известна личност. На всякъде има твои снимки, пък и си суетен.
А аз съм анонимен. Даже нямам профил в суратя.
Нищо не знаеш за мен, нито ме знаеш визуално.
Чаткаш ли колко си уязвим!
Та задай си въпроса: Благоразумно ли е да бъдеш неразумно смел?
podvodni написа:
Гергелчев, в Библията е казано много ясно - Внимавай какво си пожелаваш!
Може и да ме срещнеш, но тази среща няма да бъде с добър завършек ....... за теб.
Чаткаш ли, ти си известна личност. На всякъде има твои снимки, пък и си суетен.
А аз съм анонимен. Даже нямам профил в суратя.
Нищо не знаеш за мен, нито ме знаеш визуално.
Чаткаш ли колко си уязвим!
Та задай си въпроса: Благоразумно ли е да бъдеш неразумно смел?
Може и да ме срещнеш, но тази среща няма да бъде с добър завършек ....... за теб.
Чаткаш ли, ти си известна личност. На всякъде има твои снимки, пък и си суетен.
А аз съм анонимен. Даже нямам профил в суратя.
Нищо не знаеш за мен, нито ме знаеш визуално.
Чаткаш ли колко си уязвим!
Та задай си въпроса: Благоразумно ли е да бъдеш неразумно смел?
със сълзи на очи те моля, престани да се излагаш! Направи за смях цялото ни семейство!
цитирайГергелчев, приеми, че вече съм приел поканата ти за рандеву.
И се оглеждай внимателно!
цитирайИ се оглеждай внимателно!
... остава да се появи и Поднебесния!
цитирайднес написах 3 коментара, при 3 ушанки.
http://andrei.blog.bg/
http://vencivaleri1951.blog.bg/
http://theeconomist.blog.bg/
И тримата изтриха коментарите ми. Така си действат комунягите още от онова време. Има коментар - има проблем, няма коментар - няма проблем. :)))
цитирайhttp://andrei.blog.bg/
http://vencivaleri1951.blog.bg/
http://theeconomist.blog.bg/
И тримата изтриха коментарите ми. Така си действат комунягите още от онова време. Има коментар - има проблем, няма коментар - няма проблем. :)))
ходи с шнорхел.
цитирай
24.
slavimirgenchev1953 -
Не си правя труда. Писах на един или двама, колкото да им го забия до гърлото, и повече не съм ги чел.
10.05.2015 01:09
10.05.2015 01:09
balebalev написа:
днес написах 3 коментара, при 3 ушанки.
http://andrei.blog.bg/
http://vencivaleri1951.blog.bg/
http://theeconomist.blog.bg/
И тримата изтриха коментарите ми. Така си действат комунягите още от онова време. Има коментар - има проблем, няма коментар - няма проблем. :)))
http://andrei.blog.bg/
http://vencivaleri1951.blog.bg/
http://theeconomist.blog.bg/
И тримата изтриха коментарите ми. Така си действат комунягите още от онова време. Има коментар - има проблем, няма коментар - няма проблем. :)))
Това е твърде голяма за чест за пигмеи като тях.
"днес написах 3 коментара, при 3 ушанки. http://andrei.blog.bg/ http://vencivaleri1951.blog.bg/ http://theeconomist.blog.bg/ И тримата изтриха коментарите ми. Така си действат комунягите още от онова време. Има коментар - има проблем, няма коментар - няма проблем. :)))"
Що не ми написа коментар на мен, пухльо, да не би да ти е останал малко
срам, като гледаш в очите снимките на обикновените хора, сразили фашизма,
за да може измекяри като теб да си играят на демокрация?
А еврогейчето Женчев го очакваме скоро пак да смени боята,
екземпляри като него са ползвани при знаменитите опити на Павлов.
цитирайЩо не ми написа коментар на мен, пухльо, да не би да ти е останал малко
срам, като гледаш в очите снимките на обикновените хора, сразили фашизма,
за да може измекяри като теб да си играят на демокрация?
А еврогейчето Женчев го очакваме скоро пак да смени боята,
екземпляри като него са ползвани при знаменитите опити на Павлов.
balebalev написа:
В Европа ще се съобразяват с европейските закони и нормите за поведение в цивилизованото общество. Това са прости и примитивни хора, без елементарно възпитание. Четох даже, че в някои хотели в западни държави имало специални крила за руски гости, за да не притесняват останалите. :)))
Бале, айде стига фантасмагории.
Бил съм в Испания и много добре съм видял кои са свинете по курортите. както и в България това са Британците. Руски золуми нито в Испания, нито в България, нито в Турция не съм виждал, а британски-колкото щеш.
И да-ако руснаците са се отнасяли с немците така както немците с тях по време на войната Германия нямаше да я има. За 45 години щяха да ги изребят до крак.
kaizer написа:
Бил съм в Испания и много добре съм видял кои са свинете по курортите.
Бил съм в Испания и много добре съм видял кои са свинете по курортите.
Този коментар ме кара да се смея. :)))
Знаят, че важното е в хамбара и в хангара, а не на мегдана. Глупавите, обратното - все празнуват "пабедата над фашизма", а фашисти им се привиждат навсякъде. Странни радости си имат дебилите.
цитирай
29.
istoriata -
Момко чети История, а не Пропаганда, и по малко приказвай глупости. Че наглостта ти, освен беди, друго няма да ти донесе на главата.
10.05.2015 11:30
10.05.2015 11:30
podvodni написа:
руснаците са дали близо 14 милиона цивилни жертви заради претенциите на един изкукуригал народ за висша раса и не са действали на принципа око за око, да ги наречеш примитивни и жестоки хора, е признак на питекантропно мислене.
А ти наясно ли си, какви глупости буквално разпространяваш. Че твоите руснаци, през 1939-та година, са били съюзници, именно с тази същата хитлерова Германия, и взаимно са окупирали държава като Полша на 01.09.1939-та година. Като НКВД е убила над 26 хиляди полски офицери в катинските гори. А наясно ли си. Че по време на избухването на войната между Германия и сталиновият СССР на 21.06.1941-а година, че мнозина офицери от ЧА не са знаели че са във война със съюзническата им Германия, и нацистите направо са ги задържали из канцелариите им, и са ги депортирали в лагерите им на смъртта руските офицери и войници нацистите. Едва след като са били настанявани в лагерите на смъртта на Хитлер, тогава са разбира ли че са във война срещу Германия. А наясно ли си. Че в нацистките концентрационни лагери преди ВСВ, комунистите са били биячите на нацистките надзиратели, и лагерната управа. Че съюзниците като са освободили концентрационните лагери, между измършавелите оцелели, са заварили, и много добре запазени телесно лагерници. А тях какви ги мислиш че са били? комунисти. А наясно ли си. Че въпросната велика отечествена война, се дължи, на американските доставки за СССР за да се фукат сега подобни на теб с блестящи победи, буквално подарени им. И да варвари са руснаците. Защото при нахлуването си в Германия, са постъпвали като истински варвари. Изнасилвали са, убивали са, безчинствали са. И това е било тяхна била територия. Тя и България е тяхна територия, и както се вижда, че си правят каквото си по искат с нея. Личи си че сте от онази много долна категория, на ренегатите и предателите, възхищаващи се на окупационна империя на злото.
Много от руснаците имат загинали близки във ВСВ и ако са се напили, както се полага за случая ... какво може да искаш от хора, които едва са се прибрали по домовете си пиляни-заляни. Как и кой ще разтребва ...
Виж, ако са на някакво събиране, тържество без алкохолно, а не по този скръбен за много от тях повод и са оставили тези боклуци, не са разтребили,
можеш да ги упрекнеш. Това е на 70год. веднъж ...
цитирайВиж, ако са на някакво събиране, тържество без алкохолно, а не по този скръбен за много от тях повод и са оставили тези боклуци, не са разтребили,
можеш да ги упрекнеш. Това е на 70год. веднъж ...
vmir написа:
Знаят, че важното е в хамбара и в хангара, а не на мегдана. Глупавите, обратното - все празнуват "пабедата над фашизма", а фашисти им се привиждат навсякъде. Странни радости си имат дебилите.
Овчият възторг на чугунените глави пред машини, създадени за да убиват?! На всичкото отгоре най-новият им танк блокира насред площада, а ЗРК "Бук" се запали по време на парада. :)))
няма смисъл да обясняваш на Подводни, той няма да те разбере. :)))
цитирай. istoriata - Момко чети История, а не Пропаганда, и по малко приказвай глупости. Че наглостта ти, освен беди, друго няма да ти донесе на главата.
11:30
И не каква да е, а ШОПСКА СВИНЯ И БЪЛГАРОМРАЗЕЦ, КОЯТО ЧЕТЕ ИСТОРИЯТА КАТО ДЯВОЛА ЕВАНГЕЛИЕТО.
и ПОНЕЖЕ И ГЛАВА И АКЪЛ НЯМАШ, БРЪЩОЛЕВИШ ГОРНИТЕ ГЛУПОСТИ.
цитирай11:30
И не каква да е, а ШОПСКА СВИНЯ И БЪЛГАРОМРАЗЕЦ, КОЯТО ЧЕТЕ ИСТОРИЯТА КАТО ДЯВОЛА ЕВАНГЕЛИЕТО.
и ПОНЕЖЕ И ГЛАВА И АКЪЛ НЯМАШ, БРЪЩОЛЕВИШ ГОРНИТЕ ГЛУПОСТИ.
ok3223 написа:
Това е на 70год. веднъж ...
Не е на 70 години веднъж, това е винаги така при руснаците. Имам доста опит с тях.
Не адмирирам това което се вижда на снимките след празненството, макар че доколкото виждам остатъците са събрани в и около кош за боклук. Явно интериора не е предвиден за толкова хора.
Въпросът ми е друг.
Руснаците донесли цветя, попили, попели и се разотишли кои по хотели, кои по домовете си. Дошли без оръжие, отишли си без такова. Питам се защо след като те извадиха войската си едностранно от Германия, /а преди тях французи и британци/ не са последвани и от американците. Защо янките все още окупират Германия?
На 9 май този въпрос е далеч по съществен от този с остатъците от трапезата. Въпрос и към Хаджигенчев. Предвиждате ли "хвърковати" чети да бутате паметника в Берлин, а във Виена? И още нещо шишко като съвет. Първо пробвай да си завържеш връзките на обувките без да сядаш, след това ела да ме "спукваш" Ба си шамандурата побойник
цитирайВъпросът ми е друг.
Руснаците донесли цветя, попили, попели и се разотишли кои по хотели, кои по домовете си. Дошли без оръжие, отишли си без такова. Питам се защо след като те извадиха войската си едностранно от Германия, /а преди тях французи и британци/ не са последвани и от американците. Защо янките все още окупират Германия?
На 9 май този въпрос е далеч по съществен от този с остатъците от трапезата. Въпрос и към Хаджигенчев. Предвиждате ли "хвърковати" чети да бутате паметника в Берлин, а във Виена? И още нещо шишко като съвет. Първо пробвай да си завържеш връзките на обувките без да сядаш, след това ела да ме "спукваш" Ба си шамандурата побойник
гледам много народ не харесал миризмата на акото ти,
но мухите мирчо и славмирчо, са като пчели у мед :))
цитирайно мухите мирчо и славмирчо, са като пчели у мед :))
istoriata написа:
[quote=podvodni
А ти наясно ли си, какви глупости буквално разпространяваш. Че твоите руснаци, през 1939-та година, са били съюзници, именно с тази същата хитлерова Германия, и взаимно са окупирали държава като Полша на 01.09.1939-та година. Като НКВД е убила над 26 хиляди полски офицери в катинските гори. А наясно ли си. Че по време на избухването на войната между Германия и сталиновият СССР на 21.06.1941-а година, че мнозина офицери от ЧА не са знаели че са във война със съюзническата им Германия, и нацистите направо са ги задържали из канцелариите им, и са ги депортирали в лагерите им на смъртта руските офицери и войници нацистите. Едва след като са били настанявани в лагерите на смъртта на Хитлер, тогава са разбира ли че са във война срещу Германия. А наясно ли си. Че в нацистките концентрационни лагери преди ВСВ, комунистите са били биячите на нацистките надзиратели, и лагерната управа. Че съюзниците като са освободили концентрационните лагери, между измършавелите оцелели, са заварили, и много добре запазени телесно лагерници. А тях какви ги мислиш че са били? комунисти. А наясно ли си. Че въпросната велика отечествена война, се дължи, на американските доставки за СССР за да се фукат сега подобни на теб с блестящи победи, буквално подарени им. И да варвари са руснаците. Защото при нахлуването си в Германия, са постъпвали като истински варвари. Изнасилвали са, убивали са, безчинствали са. И това е било тяхна била територия. Тя и България е тяхна територия, и както се вижда, че си правят каквото си по искат с нея. Личи си че сте от онази много долна категория, на ренегатите и предателите, възхищаващи се на окупационна империя на злото.
[/quote]
Човече отиди на лечение!
Толкова малоумия на едно масто отдавна не бях чел!
blackpredator написа:
гледам много народ не харесал миризмата на акото ти
Ако разгледаш снимките малко по-задълбочено, ще разбереш чие е миризливото ако. ;)
да кухавее целият отбор на педералисимус Венци! Все отбрани екземляри от най-тъпата порода от народо - пролетарско-селския лумпениат.
Рсняците са точно както ги е описал Радой:
"Думба-лумба два дни,
а година - гладни."
За сметка на това кухеловенциатът парадира с материалното си благосъстояние, натрупано по време на фашисткото управление на България. Хвалъ на такива каунисте, дето у секо време са добре! Те изобщо не са фурнаджийски лопати, ама хич. Но кухият ще ви зареже, той обича бедността и бедните.
цитирайРсняците са точно както ги е описал Радой:
"Думба-лумба два дни,
а година - гладни."
За сметка на това кухеловенциатът парадира с материалното си благосъстояние, натрупано по време на фашисткото управление на България. Хвалъ на такива каунисте, дето у секо време са добре! Те изобщо не са фурнаджийски лопати, ама хич. Но кухият ще ви зареже, той обича бедността и бедните.
ти като единствен титуляр у блога от дисидентския вестник "Народна младеж", земи преведи на фурнаджийския кухелиат стихото на Роберт Рождественский :
"Не надо нас пугать, бахвалиться спесиво,
Не стоит нам грозить и вновь с огнём играть.
Ведь, если враг рискнёт проверить нашу силу,
Он больше ничего не сможет проверять."
абе народномладежки червен педал, ти имаш ли въоБще сурат да коментираш нечии мнения???!
цитирай"Не надо нас пугать, бахвалиться спесиво,
Не стоит нам грозить и вновь с огнём играть.
Ведь, если враг рискнёт проверить нашу силу,
Он больше ничего не сможет проверять."
абе народномладежки червен педал, ти имаш ли въоБще сурат да коментираш нечии мнения???!
slavimirgenchev1953 написа:
да кухавее целият отбор на педералисимус Венци! Все отбрани екземляри от най-тъпата порода от народо - пролетарско-селския лумпениат.
Рсняците са точно както ги е описал Радой:
"Думба-лумба два дни,
а година - гладни."
За сметка на това кухеловенциатът парадира с материалното си благосъстояние, натрупано по време на фашисткото управление на България. Хвалъ на такива каунисте, дето у секо време са добре! Те изобщо не са фурнаджийски лопати, ама хич. Но кухият ще ви зареже, той обича бедността и бедните.
Рсняците са точно както ги е описал Радой:
"Думба-лумба два дни,
а година - гладни."
За сметка на това кухеловенциатът парадира с материалното си благосъстояние, натрупано по време на фашисткото управление на България. Хвалъ на такива каунисте, дето у секо време са добре! Те изобщо не са фурнаджийски лопати, ама хич. Но кухият ще ви зареже, той обича бедността и бедните.
Ще те изпитам и ще те върна в трети клас, че ако не беше народната власт, нямаше изобщо да помиришеш диплома.
Аз съм, който определя мненията, ясно? Ще стоиш мирно, когато ти пълни куфелницата И.С. Тургенчев!
Ама че нагло червено копеленце! Мнение имал той! Откъде акъл за мнение, бе, смотльо?
цитирайАз съм, който определя мненията, ясно? Ще стоиш мирно, когато ти пълни куфелницата И.С. Тургенчев!
Ама че нагло червено копеленце! Мнение имал той! Откъде акъл за мнение, бе, смотльо?
43.
slavimirgenchev1953 -
Кухий 2, пишеш щуротии. Германия плати милиарди, за да се чупят пияниците от нейна територия. Паметникът
10.05.2015 14:49
10.05.2015 14:49
vencivaleri1951 написа:
Не адмирирам това което се вижда на снимките след празненството, макар че доколкото виждам остатъците са събрани в и около кош за боклук. Явно интериора не е предвиден за толкова хора.
Въпросът ми е друг.
Руснаците донесли цветя, попили, попели и се разотишли кои по хотели, кои по домовете си. Дошли без оръжие, отишли си без такова. Питам се защо след като те извадиха войската си едностранно от Германия, /а преди тях французи и британци/ не са последвани и от американците. Защо янките все още окупират Германия?
На 9 май този въпрос е далеч по съществен от този с остатъците от трапезата. Въпрос и към Хаджигенчев. Предвиждате ли "хвърковати" чети да бутате паметника в Берлин, а във Виена? И още нещо шишко като съвет. Първо пробвай да си завържеш връзките на обувките без да сядаш, след това ела да ме "спукваш" Ба си шамандурата побойник
Въпросът ми е друг.
Руснаците донесли цветя, попили, попели и се разотишли кои по хотели, кои по домовете си. Дошли без оръжие, отишли си без такова. Питам се защо след като те извадиха войската си едностранно от Германия, /а преди тях французи и британци/ не са последвани и от американците. Защо янките все още окупират Германия?
На 9 май този въпрос е далеч по съществен от този с остатъците от трапезата. Въпрос и към Хаджигенчев. Предвиждате ли "хвърковати" чети да бутате паметника в Берлин, а във Виена? И още нещо шишко като съвет. Първо пробвай да си завържеш връзките на обувките без да сядаш, след това ела да ме "спукваш" Ба си шамандурата побойник
оставен на герамнска територия, е част от сделката по изтеглянето на пияниците от Немско. Хората мило и драго са давали, само и само омразните мужици да им се махнат от главите.
Що се отнася до софийския ПСА, в Германия наистина са се водели сражения и са загивали съветски бойци, докато в България са влезли без изстрели и освен от пиене и чрез разстрел за мародерство, няма загинали бойци. Така че фетишът, който стърчи насред Княжеската градина, е напълно излишен и ще бъде взривен някой ден, като преди това ще вържем с въжета около него кухеловенциата.
44.
hristo27 -
Някой насила ли те закара в Берлин ...
10.05.2015 14:49
10.05.2015 14:49
Някой насила ли те закара в Берлин бе, гейски аватар?
цитирайкакво пише славунчо- самопрогласилия се Щирлиц,
за Вапцаров, когато е в "Народна армия:
"Един човек срещу цяла машина.
Цялата машина срещу един.
Когато държавата не е родина,
какво да стори верният син?
Само едно: да мине границите
и назад да погледне с гняв.
В страна, тъпкана от тирани,
Човекът никога не е Прав."
яяяя баш дисиденТ!!
кратункото сЕ е с червен гъз и червен отвътре.
и когато пише За комунистическия "верен син",
и когато пише против комунистическия "верен син"
педал смотан!
когато блеки строеше площадките на безмитна зона Видин, на 5 и 6 блок, на Белене и лесотехническия в Силистра, ти си паразитствал с останалите кратуни в тялото на държавата. комунистическата...
уморихте гостоприемника, сега навирате червените си задници и в блога, като знамето на Победата
Кукиш!!!
наше тело здравое, мы победим!
цитирайза Вапцаров, когато е в "Народна армия:
"Един човек срещу цяла машина.
Цялата машина срещу един.
Когато държавата не е родина,
какво да стори верният син?
Само едно: да мине границите
и назад да погледне с гняв.
В страна, тъпкана от тирани,
Човекът никога не е Прав."
яяяя баш дисиденТ!!
кратункото сЕ е с червен гъз и червен отвътре.
и когато пише За комунистическия "верен син",
и когато пише против комунистическия "верен син"
педал смотан!
когато блеки строеше площадките на безмитна зона Видин, на 5 и 6 блок, на Белене и лесотехническия в Силистра, ти си паразитствал с останалите кратуни в тялото на държавата. комунистическата...
уморихте гостоприемника, сега навирате червените си задници и в блога, като знамето на Победата
Кукиш!!!
наше тело здравое, мы победим!
Най-любимо ми е когато снабдени от "революцията" с диплома малоумници, започват да "изобличават" някого, че е работил по комунистическо, вместо евентуално да е станал за храна на прасетата в Белене. И се петлярчат, сякаш по същото време те са се занимавали с подривна дейност.
Ето това за тези малоумници е атестат за професионализъм - да нямаш срам нито по отношение на размера, нито по отношение на предмета на претенциите си. Това едва ли го има в Албания или в Зимбабве, защото дори там хората имат чувство за приличие и мяра, каквото нашите червени хрантутници няма откъде да познават, защото инструкциите им са да претендират до дупка.
цитирайЕто това за тези малоумници е атестат за професионализъм - да нямаш срам нито по отношение на размера, нито по отношение на предмета на претенциите си. Това едва ли го има в Албания или в Зимбабве, защото дори там хората имат чувство за приличие и мяра, каквото нашите червени хрантутници няма откъде да познават, защото инструкциите им са да претендират до дупка.
47.
yoan2015 -
48
10.05.2015 16:00
10.05.2015 16:00
Усладило им се е, пийнали си сиромасите
цитирайБлеки, славиВМИРчовците, са обединили уста и анус в едно.
И от двете еднакво добре и в достатъчно количество излизат фекалии и влизат пениси!
цитирайИ от двете еднакво добре и в достатъчно количество излизат фекалии и влизат пениси!
vmir написа:
Най-любимо ми е когато снабдени от "революцията" с диплома малоумници, започват да "изобличават" някого, че е работил по комунистическо, вместо евентуално да е станал за храна на прасетата в Белене. И се петлярчат, сякаш по същото време те са се занимавали с подривна дейност.
Ето това за тези малоумници е атестат за професионализъм - да нямаш срам нито по отношение на размера, нито по отношение на предмета на претенциите си. Това едва ли го има в Албания или в Зимбабве, защото дори там хората имат чувство за приличие и мяра, каквото нашите червени хрантутници няма откъде да познават, защото инструкциите им са да претендират до дупка.
Ето това за тези малоумници е атестат за професионализъм - да нямаш срам нито по отношение на размера, нито по отношение на предмета на претенциите си. Това едва ли го има в Албания или в Зимбабве, защото дори там хората имат чувство за приличие и мяра, каквото нашите червени хрантутници няма откъде да познават, защото инструкциите им са да претендират до дупка.
... какво би бил Вапцаров ако бе доживял „Светлата Деветосептемврийска революция“ и това което я последва?
Защо тези ентусиазирани бригадири строили пътища, проходи, заводи тихичко и кротко закрадоха от строеното, кой им беше тогаз примера?
Защо по другите големи строежи нямаше по един Пеньо Пенев, и въобще защо си отиде този човек така, нееднозначно?
Защо по тези строежи раздаваха толкоз ордени а загиваха толкова истински безименни строители на които социалистическите ботуши оставаха в строя и продължаваха да строят?
„ Човека падна от високо и умря на ботушите произведени в нашия социалистически завод останаха здрави, те и сега строят!“ / Едва ли такива бисери на бргадирско - строителна тематика ще срещнете в гугъл /
След такива бисери - истини също се запитвам за края на П. Пенев!?
около което хората са си оставили боклука, понеже явно не виждат друго такова!
Да бяха го организирали малко по-нормално, "големите" организатори!!!
Пак се търси под вола теле!
Аман от пищящи за щяло и нещяло "дечурлига на демокрацията"...
цитирайДа бяха го организирали малко по-нормално, "големите" организатори!!!
Пак се търси под вола теле!
Аман от пищящи за щяло и нещяло "дечурлига на демокрацията"...
е за Георги Марков. И ми дишай праха заедно с целия червен лайнариат.
В ПАМЕТ НА ГЕОРГИ МАРКОВ
Един човек срещу цяла машина.
Цялата машина срещу един.
Когато държавата
не е родина,
какво да стори верният син?
Само едно: да мине границите
и назад да погледне с гняв.
В страна,
тъпкана от тирани,
Човекът никога не е Прав.
Той каза всичко и всичко даде
да чуем своите спестени викове.
И прав на своето Ватерло падна.
Един за всички.
За него – никой.
Сега под моста смело минаваме…
Сега по моста сърцато ходим…
По-страшно от мълчанието
на държавата
е мълчанието на народа.
И ненаказана е левицата,
пратила своя кръвник.
О, ние обичаме
мъчениците!
Но друг да е мъченик.
http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=318&WorkID=17852&Level=3
А след "Антидот" вече няма кой да ми отговори.
АНТИДОТ
Това, че в историята няма "ако",
не значи, че няма значение,
дали вместо зъб си извадил око
поради липса на мнение.
Знам, фанатици от всички страни
за дни разоряват живота
и причиняват безчет злини,
докато гонят злото.
Мразя оправдания със среда
и "да се греши е човешко".
Не си зарязвам колата в калта
като дръвника Андрешко.
Пътят към ада все е покрит
със залъгалки за лумпени.
Но туй, че убитият е убит,
не значи, че няма думата.
За идеали не надигайте глас,
че няма кой да ви слуша:
когато цървули дойдат на власт,
те се превръщат в ботуши.
http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=318&WorkID=17840&Level=3
Налягай си парцалките заедно с целия кухеловенциат, защото друго не ти остава.
цитирайВ ПАМЕТ НА ГЕОРГИ МАРКОВ
Един човек срещу цяла машина.
Цялата машина срещу един.
Когато държавата
не е родина,
какво да стори верният син?
Само едно: да мине границите
и назад да погледне с гняв.
В страна,
тъпкана от тирани,
Човекът никога не е Прав.
Той каза всичко и всичко даде
да чуем своите спестени викове.
И прав на своето Ватерло падна.
Един за всички.
За него – никой.
Сега под моста смело минаваме…
Сега по моста сърцато ходим…
По-страшно от мълчанието
на държавата
е мълчанието на народа.
И ненаказана е левицата,
пратила своя кръвник.
О, ние обичаме
мъчениците!
Но друг да е мъченик.
http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=318&WorkID=17852&Level=3
А след "Антидот" вече няма кой да ми отговори.
АНТИДОТ
Това, че в историята няма "ако",
не значи, че няма значение,
дали вместо зъб си извадил око
поради липса на мнение.
Знам, фанатици от всички страни
за дни разоряват живота
и причиняват безчет злини,
докато гонят злото.
Мразя оправдания със среда
и "да се греши е човешко".
Не си зарязвам колата в калта
като дръвника Андрешко.
Пътят към ада все е покрит
със залъгалки за лумпени.
Но туй, че убитият е убит,
не значи, че няма думата.
За идеали не надигайте глас,
че няма кой да ви слуша:
когато цървули дойдат на власт,
те се превръщат в ботуши.
http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=318&WorkID=17840&Level=3
Налягай си парцалките заедно с целия кухеловенциат, защото друго не ти остава.
52.
slavimirgenchev1953 -
Строил той. Ръцете ти са били в задника, щото си бил партиен секретар.
10.05.2015 18:18
10.05.2015 18:18
blackpredator написа:
какво пише славунчо- самопрогласилия се Щирлиц,
за Вапцаров, когато е в "Народна армия:
"Един човек срещу цяла машина.
Цялата машина срещу един.
Когато държавата не е родина,
какво да стори верният син?
Само едно: да мине границите
и назад да погледне с гняв.
В страна, тъпкана от тирани,
Човекът никога не е Прав."
яяяя баш дисиденТ!!
кратункото сЕ е с червен гъз и червен отвътре.
и когато пише За комунистическия "верен син",
и когато пише против комунистическия "верен син"
педал смотан!
когато блеки строеше площадките на безмитна зона Видин, на 5 и 6 блок, на Белене и лесотехническия в Силистра, ти си паразитствал с останалите кратуни в тялото на държавата. комунистическата...
уморихте гостоприемника, сега навирате червените си задници и в блога, като знамето на Победата
Кукиш!!!
наше тело здравое, мы победим!
за Вапцаров, когато е в "Народна армия:
"Един човек срещу цяла машина.
Цялата машина срещу един.
Когато държавата не е родина,
какво да стори верният син?
Само едно: да мине границите
и назад да погледне с гняв.
В страна, тъпкана от тирани,
Човекът никога не е Прав."
яяяя баш дисиденТ!!
кратункото сЕ е с червен гъз и червен отвътре.
и когато пише За комунистическия "верен син",
и когато пише против комунистическия "верен син"
педал смотан!
когато блеки строеше площадките на безмитна зона Видин, на 5 и 6 блок, на Белене и лесотехническия в Силистра, ти си паразитствал с останалите кратуни в тялото на държавата. комунистическата...
уморихте гостоприемника, сега навирате червените си задници и в блога, като знамето на Победата
Кукиш!!!
наше тело здравое, мы победим!
веднага да направиш сто лицеви опори, че ще ти скъсам трътката.
цитирайgetmans1 написа:
... какво би бил Вапцаров ако бе доживял „Светлата Деветосептемврийска революция“ и това което я последва?
Защо тези ентусиазирани бригадири строили пътища, проходи, заводи тихичко и кротко закрадоха от строеното, кой им беше тогаз примера?
Защо по другите големи строежи нямаше по един Пеньо Пенев, и въобще защо си отиде този човек така, нееднозначно?
...
След такива бисери - истини също се запитвам за края на П. Пенев!?
... какво би бил Вапцаров ако бе доживял „Светлата Деветосептемврийска революция“ и това което я последва?
Защо тези ентусиазирани бригадири строили пътища, проходи, заводи тихичко и кротко закрадоха от строеното, кой им беше тогаз примера?
Защо по другите големи строежи нямаше по един Пеньо Пенев, и въобще защо си отиде този човек така, нееднозначно?
...
След такива бисери - истини също се запитвам за края на П. Пенев!?
Ти може да се питаш, но те няма как да се питат, защото ЗНАЯТ всичко далеч преди да се е случило. След като се е случило - тоже, ама с всичко онова, което само те ЗНАЯТ. Защото програмата им е проста и се свежда до предявяване на претенции под всеки възможен, невъзможен или невъобразим претекст. А колкото е по-елементарен някой, толкова по-малко собствени скрупули има.
И за какво им е да питат Вапцаров или Пенев днес, след като никога не са ги интересували приживе и са ги използвали първия за бомбаджийски, а втория за зидаро-мазачески дейности? Това е потенциалът за развитие, който са отредили на гениите Вапцаров и Пенев приживе, а как ги използват посмъртно не ми се коментира, защото мародерите не се спират пред никакви лъжи и гнусотии, за да оправдаят злодеянията си.
danailvdimitrov написа:
около което хората са си оставили боклука, понеже явно не виждат друго такова!
А дали не виждаш свинщини, зарязани по пейките? А пияни свини по гол гъз, които спят на тревата? Освен това, ако кошчето е пълно, цивилизованият човек си носи боклука, докато не намери празно кошче, а не го изхвърля на земята. Можех да публикувам тук още по-брутални кадри, но ми беше неудобно да снимам братушките, които повръщат или буйстват, а около тях са се събрали по 10 куки, които се опитват да им помогнат или да ги вразумят, без да ги пердашат. Място в цивилизования свят свинете нямат. Тяхното място е в кочината.
може, значи съм ви изтролил качествено с вмирчо, както бале всички нас с тоя постинг :)))
сега остава да доказваш, че нямаш майка...;))
а иначе, добре, че Йосиф Сталин не е бил Йосиф Атила, тогава Бале щеше да усвоява Новите земи. Бъфалобале...:)))
цитирайсега остава да доказваш, че нямаш майка...;))
а иначе, добре, че Йосиф Сталин не е бил Йосиф Атила, тогава Бале щеше да усвоява Новите земи. Бъфалобале...:)))
57.
slavimirgenchev1953 -
Блекпръдльо - партийният секретар. Строителят на цоциалистическа България.
10.05.2015 20:33
10.05.2015 20:33
blackpredator написа:
може, значи съм ви изтролил качествено с вмирчо, както бале всички нас с тоя постинг :)))
сега остава да доказваш, че нямаш майка...;))
а иначе, добре, че Йосиф Сталин не е бил Йосиф Атила, тогава Бале щеше да усвоява Новите земи. Бъфалобале...:)))
сега остава да доказваш, че нямаш майка...;))
а иначе, добре, че Йосиф Сталин не е бил Йосиф Атила, тогава Бале щеше да усвоява Новите земи. Бъфалобале...:)))
Гергелчев, винаги ще си останеш долна подлога.
Преди, по комунистическо време, си се подлагал на партийният секлецар, днес, на синът му- маститият бизнесмен, меценат и спонсор на твоите стихчета.
Робският манталитет никак не те напуснал, нали така?
Защото трябва да се яде, мамка му.
цитирайПреди, по комунистическо време, си се подлагал на партийният секлецар, днес, на синът му- маститият бизнесмен, меценат и спонсор на твоите стихчета.
Робският манталитет никак не те напуснал, нали така?
Защото трябва да се яде, мамка му.
с тоя шнорхел в гъза?
цитирайslavimirgenchev1953 написа:
с тоя шнорхел в гъза?
Хи-хи-хи, коленичил си пред баща ми, сега коленичиш пред мен!
Потомците ти ще коленичат пред моите.
Това е системата и друга няма, сори, всеки с късмета си !
Червени роби, отрекли се от всичко родно,
малоумници безграмотни,
да бяхте прочели нещичко по-различно от хвалебствени псалми за комунизма
и любимата ви россия.
Николай Бердяев
"Истоки и смысл русского коммунизма"
http://www.magister.msk.ru/library/philos/berdyaev/berdn015.htm
цитираймалоумници безграмотни,
да бяхте прочели нещичко по-различно от хвалебствени псалми за комунизма
и любимата ви россия.
Николай Бердяев
"Истоки и смысл русского коммунизма"
http://www.magister.msk.ru/library/philos/berdyaev/berdn015.htm
vmir написа:
Ти може да се питаш, но те няма как да се питат, защото ЗНАЯТ всичко далеч преди да се е случило. След като се е случило - тоже, ама с всичко онова, което само те ЗНАЯТ. Защото програмата им е проста и се свежда до предявяване на претенции под всеки възможен, невъзможен или невъобразим претекст. А колкото е по-елементарен някой, толкова по-малко собствени скрупули има.
И за какво им е да питат Вапцаров или Пенев днес, след като никога не са ги интересували приживе и са ги използвали първия за бомбаджийски, а втория за зидаро-мазачески дейности? Това е потенциалът за развитие, който са отредили на гениите Вапцаров и Пенев приживе, а как ги използват посмъртно не ми се коментира, защото мародерите не се спират пред никакви лъжи и гнусотии, за да оправдаят злодеянията си.
getmans1 написа:
... какво би бил Вапцаров ако бе доживял „Светлата Деветосептемврийска революция“ и това което я последва?
Защо тези ентусиазирани бригадири строили пътища, проходи, заводи тихичко и кротко закрадоха от строеното, кой им беше тогаз примера?
Защо по другите големи строежи нямаше по един Пеньо Пенев, и въобще защо си отиде този човек така, нееднозначно?
...
След такива бисери - истини също се запитвам за края на П. Пенев!?
... какво би бил Вапцаров ако бе доживял „Светлата Деветосептемврийска революция“ и това което я последва?
Защо тези ентусиазирани бригадири строили пътища, проходи, заводи тихичко и кротко закрадоха от строеното, кой им беше тогаз примера?
Защо по другите големи строежи нямаше по един Пеньо Пенев, и въобще защо си отиде този човек така, нееднозначно?
...
След такива бисери - истини също се запитвам за края на П. Пенев!?
Ти може да се питаш, но те няма как да се питат, защото ЗНАЯТ всичко далеч преди да се е случило. След като се е случило - тоже, ама с всичко онова, което само те ЗНАЯТ. Защото програмата им е проста и се свежда до предявяване на претенции под всеки възможен, невъзможен или невъобразим претекст. А колкото е по-елементарен някой, толкова по-малко собствени скрупули има.
И за какво им е да питат Вапцаров или Пенев днес, след като никога не са ги интересували приживе и са ги използвали първия за бомбаджийски, а втория за зидаро-мазачески дейности? Това е потенциалът за развитие, който са отредили на гениите Вапцаров и Пенев приживе, а как ги използват посмъртно не ми се коментира, защото мародерите не се спират пред никакви лъжи и гнусотии, за да оправдаят злодеянията си.
... аз знам кво ще ми кажеш, знам и Генчев кво ще каже, знам и ПРЕДАТЕЛИТЕ, Български какво ще кажат, никакво значение няма „какво са строили“ или присвоили, забелязваш ли къде са „“ ?
Проблема на ТЪПАНРИТЕ е че са ни мислили за „тъпанари“, те и сега си ни мислят за такива ама ще е докато и им плаща ПУТИН!
Той им плаща хореографиите, и плюскането, а ние трябва да им поискаме, сметката!
1941-й год. Книга первая
Ноябрь 1940 года [Док. №№ 159–199]
Документ № 172
Беседа председателя Совнаркома, наркома иностранных дел СССР В.М. Молотова с рейхсканцлером Германии А. Гитлером в Берлине
12.11.1940
Особая папка
Гитлер заявляет, что мысль, которая заставила его просить об этой встрече, заключается в следующем:
Тенденцию развития на будущее время очень трудно устано-вить. Вопросы будущих конфликтов зависят от личных факторов, которые являются решающими в политической жизни. Несмотря на это, он хочет попробовать, поскольку это возможнои доступно человеческому разумению, определить на длительный срок будущее наций, чтобы были устранены трения и исключены конфликты.
Он думает, что это особенно возможно, когда во главе двух основных наций стоят люди, которые пользуются абсолютным авторитетом и могут решить на долгие сроки вперед. Это имеет место в настоящее время в России и в Германии. Речь идет о двух больших нациях, которые от природы не должны иметь противоречий, если одна нация поймет, что другой требуется обеспечение определенных жизненных интересов, без которых невозможно ее существование.
Он уверен, что в обеих странах сегодня такой режим, ко-торый не хочет вести войну и которому необходим мир для внутреннего строительства. Поэтому возможно при учете обоюдных интересов — в особенности экономических — найти такое решение, которое оставалось бы в силе на период жизни настоящих руководителей и обеспечило бы на будущее мирную совместную работу.
Тов. Молотов приветствует это заявление рейхсканцлера.
Гитлер повторяет, что трудно на долгое время установить развитие отношений между народами и государствами, но он думает, что некоторые общие точки зрения государств возможны и тогда можно будет произвести ориентацию народов и государств, которая даст некоторую уверенность в отношении устранения противоречий.
Ситуация, в которой состоится настоящая беседа, отмечена тем фактом, что Германия в настоящее время находится в войне, а Советский Союз нет. Поэтому все наши мероприятия в некото-рой степени находятся под влиянием этой войны. После этой войны не только Германия будет иметь большие успехи, но и Россия.
Если сейчас оба государства трезво проверят результаты сов-местной работы за этот год, то они придут к убеждению, что польза была в этом для обоих. Может быть, не каждая страна достигла 100 % того, на что надеялась, но в политической жизни приходится удовольствоваться и 25 %.
Возможно, и в будущем не все желания будут исполняться, но он убежден, что эти два народа, если будут действовать сов-местно, смогут достичь больших успехов. Если же они будут работать друг против друга, то от этого выиграет только кто-то третий.
Тов. Молотов считает это заявление правильным и подчерки-вает, что все это подтверждает история.
Гитлер продолжает, что теперь, когда этот вопрос в основном определен, необходимо трезво проверить будущие отношения между Германией и Россией. Сейчас положение таково, что Англия не имеет больше меча на континенте. Война не ведется на суше и требует лишь части воздушных, морских сил. Молотов может сам убедиться, что английские сообщения о разрушениях в Берлине не соответствуют действительности. Борьба с Англией на 99 пунктов против одного выиграна, и если бы не атмосферные условия, то с Англией уже было бы покончено. Как только атмосферные условия улучшатся, наступит развязка. Сейчас его задача заключается не только в военной подготовке к этой развязке, но и в определении политических условий и взаимоотношений, которые будут играть роль при этой развязке и в особенности после нее.
В связи с этим желательно подвергнуть новой проверке взаи-моотношения с Россией, причем не в отрицательном, а в положительном смысле, и создать их на долгое время. В связи с этим Гитлер заявляет:
1. Он не просит о какой бы то ни было военной помощи — Германия в этом не нуждается.
2. Ясно, что в связи с таким огромным расширением войны они (немцы) были принуждены вступить в те районы, которые необходимы для обороны, но которые Германию ни политичес-ки, ни экономически не интересуют.
3. Есть определенные требования, значение которых выясни-лось особенно только сейчас, во время войны, и которые для Германии являются жизненной необходимостью. Это определенные виды сырья, их месторождения и связанные с ними районы.
Возможно, Молотов будет того мнения, что в том или ином случае могли быть отклонения от установленных в свое время со Сталиным точек зрения об областях интересов.
Эти отклонения выявились уже в течение германо-русских операций против Польши. Он, Гитлер, в свою очередь, при спо-койном обсуждении русских интересов видел в ряде случаев, что целесообразно пойти навстречу требованиям другой страны, как например, в случае с Литвой. Она, с хозяйственной точки зрения для Германии более важна, чем Генерал-Губернаторство, с политической же точки зрения, он понимал желание советской стороны очистить все области между СССР и Германией от тех духовных тенденций, развитие которых могло привести к политическим напряжениям. То же он сделал в отношении Южного Тироля, выселив оттуда немцев, чтобы устранить трения, могущие возникнуть между Италией и Германией. В течение этого времени возникли такие моменты, которые не могли быть предусмотрены в августе-сентябре прошлого года. В первую очередь нужно выяснить, в каком направлении будет идти развитие как Германии, так и России, при этом, поскольку речь идет о Германии, он хочет сказать следующее:
Германия нуждалась в территории, но в результате войны она полностью обеспечена территорией более, чем на сто лет. Германии нужны колониальные дополнения, и она их получит в Средней Африке, т.е. в областях, не интересующих СССР (речь идет о старых германских колониях с некоторыми коррективами). Необходимо также определенное сырье, причем этот вопрос должен быть решен как можно скорее. Удовлетворение этих желаний ни в коем случае не затронет русских интересов, т.к. с другой стороны, можно представить развитие России на будущее время без малейшего ущерба для германских интересов.
Тов. Молотов выражает с этим свое согласие и считает, что в своей основе мысль рейхсканцлера правильна.
Гитлер заявляет, что если будет обоюдное признание будущего развития, то это будет в интересах обоих народов. Это, возможно, потребует много труда и напряжения нервов, но зато в будущем оба народа будут развиваться, не став, однако, одним единым миром, так как немец никогда не станет русским, а рус-ский немцем. Наша задача — обеспечить это мирное развитие. Говоря об этом, нужно сразу отметить, что в Азии Германия не имеет никаких интересов. Причины этого в том, что в силу соображений о национальных отношениях будущее там остается за Японией. Но и тут он, Гитлер, не хочет изменить холодному рассудку, и возможно, что в Азии возродятся такие народные силы, которые исключат возможность колониальных владений для европейских государств. Поскольку же речь идет о Европе, мы должны рассматривать взаимоотношения между Германией и Россией, а также между Россией и Италией в том смысле, чтобы дать каждому выход в свободное море. Германия не имеет выхода из Северного (немецкого) моря и лишь отчасти получила его в результате войны; Италия заперта в Средиземном море. Россия имеет лишь один открытый порт — Мурманск, если не говорить о восточных портах, которые далеко.
В данный момент он, Гитлер, имеет в виду не мирное состояние, а военное. Сейчас лишь три государства имеют свободный выход к морю — это Англия, США и Япония. Россия имеет лишь внутренние моря, так как Балтийское море нужно всегда рассматривать, как внутреннее. Он хочет поставить вопрос, насколько было бы возможно для этих больших государств найти действительные выходы в море, причем такие, чтобы они не служили поводом к трениям между этими государствами. В этом смысле он, Гитлер, говорил с другими государственными деятелями, с тем, чтобы эта война не породила следующую и чтобы были соблюдены действительные интересы государств. Это он говорил маршалу Петэну и Лавалю и указывал им также, что нельзя допустить ничего такого, что помешало бы Германии продолжать войну против Англии. Однако это лишь временная проблема.
Германские политические интересы на Балканах основаны на необходимости обеспечить определенное сырье, но это, с военной точки зрения, неприятная задача, так как нежелательно оставлять армию за тысячи км от баз. Однако та мысль, что англичане обоснуются в Греции, нетерпима. Необходимость борьбы против англичан довела немцев до Нордкапа, она же может довести их до Египта. Это нежелательно, так как он, Гитлер, уже давно хотел окончить войну и предлагал мир после польского похода. Тогда Франция и Англия могли легко заключить мир, так как от них ничего не требовали. Но кровь создает права и, кроме того, недопустимо, чтобы от избытка сил вели войну, а потом не расплачивались за нее.
Это он сказал и французам, и они отдают себе отчет в этом, вопрос только в том, кто же именно должен расплачиваться. Германия хотела прекратить войну, так как у нее было достаточно работы по освоению новых областей. Кроме того, и с экономической точки зрения война невыгодна, так как то, что затрачивается на войну, не окупается тем, что получишь в результате войны. Они, немцы, были вынуждены занять те территории, которые их не интересуют политически. Принцип самосохранения заставляет каждую нацию защищать свои жизненные интересы.
Следующий момент — это проблема Америки. Он, Гитлер, не говорит об этом в связи с настоящими событиями. США ведут чисто империалистическую политику. США не борются за Анг-лию, а пытаются захватить ее наследство. В этой войне США помогают Англии лишь постольку, поскольку они создают себе вооружения и стараются завоевать то место в мировом положении, к которому они стремятся. Он думает, что было бы хорошо установить солидарность тех стран, которые связаны общими интересами. Это не проблема на 1940 год, а на 1970 или 2000 год. Необходимо, чтобы, кроме Европы, как европейское государство рассматривалась и Африка, т.е. чтобы была создана своеобразная доктрина Монтре, как это есть у американцев.
Он, Гитлер, считает, что теперь должна быть изменена колониальная политика, что не нужно стремиться к получению большого числа кв. км колониальных территорий, а каждая страна должна получить столько колоний, сколько она может освоить, так как лишняя территория является лишь политической нагрузкой.
С этой точки зрения, есть районы, в которых Россия в первую очередь заинтересована, и можно представить, что тут возникнут большие комбинации государств, которые находятся в однород-ном положении по отношению к остальному миру и которые ус-тановят для себя сферы интересов. Это очень трудная задача, но все-таки не такая трудная, как завоевание этих сфер, особенно если не согласованы заранее цели. Цель вообще достичь труднее, чем ее наметить. Нужно исходить из более широких точек зрения. Нужно подчеркнуть, что и с Восточным вопросом было нелегко (имеется в виду, очевидно, Германия. — В.М.), и хотя возможно, что не все вопросы с Россией решены, но все же это лучше, чем оставить вопрос открытым. Все же сейчас обе стороны удовлетворены, так как Россия получила незамерзающие порты (в Балтике), а Германия получила сообщение с Восточной Пруссией и также пространство, которое может служить источником снабжения. Могут быть достигнуты успехи и в других отношениях, однако нужно учитывать, что Германия сейчас ведет войну и должна оставить за собой некоторые территории, хотя она не имеет там политических интересов.
Проблемы, которые стоят перед Россией, это Балканы и Черное море. Политически Германия в этих проблемах совер-шенно не заинтересована, однако она не может допустить того, чтобы, как это было в Салониках в прошлую войну, - там обосновались англичане. Однако он, Гитлер, хочет подчеркнуть, что, когда кончится война, германские войска немедленно покинут Румынию. Все эти вопросы должны стать темой для переговоров Риббентропа в Москве и других дипломатических переговоров. Говоря о том, что мы должны сейчас делать, нельзя не отметить, что Россия все равно не сможет получить свободный выход из Черного моря, так как за ним идет Средиземное, а там будет Италия.
Молотов отвечает, что рейхсканцлером затронуты важные вопросы международного значения и что он хочет пока выска-заться лишь в общих чертах. Общее впечатление таково, что все, что он понял из сделанного сейчас перевода заявления Гитлера, ему кажется правильным и отвечает интересам обоих государств, как СССР, так и Германии. Правильно, что интересы Германии и СССР не должны находиться в противоречии, правильно также, что люди, возглавляющие сейчас эти государства, наиболее способны решать эти вопросы в правильных широких рамках.
Поставленные Гитлером вопросы затрагивают много госу-дарств, а именно: Германию, СССР, Италию, Японию, а также Францию, Англию, США и другие страны, но сейчас их нужно рассматривать и непосредственно с точки зрения советско-германских отношений.
Он, Молотов, заявляет, что его последующие высказывания будут отражать не только точку зрения его самого, но Советского правительства и лично И.В. Сталина. В отношении советско-германских отношений Молотов согласен с тем, что было высказано рейхсканцлером, в частности, о выгодах, полученных обеими странами от соглашений 1939 года. Что касается Германии, то она в результате этих соглашений (1939 г.) получила надежный тыл, что имело большое значение для развития военных событий на Западе, включая поражение Франции: правильно были также решены вопросы о Литве и Восточной Польше, так как разделение Польши на германскую и советскую Польшу могло создать трения между СССР и Германией. Советская сторона считает, что Германия выполнила свои обязательства по этому соглашению, кроме одного — Финляндии. В связи с этим Молотов хочет узнать, остается ли Германское правительство на точке зрения имеющегося соглашения. По этому вопросу (1939 г.) советская сторона со своей стороны не требует ничего, кроме того, что было решено в прошлом году.
Молотов переходит к последнему вопросу, затронутому рейхсканцлером. Если говорить о взаимоотношениях на будущее, то нельзя не упомянуть о тройственном пакте, заключенном недавно между Германией, Италией и Японией, который уже находится в действии. Молотов хотел бы знать, что этот пакт собой представляет, что он означает для Советского Союза: он хотел бы, чтобы во время его пребывания в Берлине и пребывания Риббентропа в Москве было бы внесено больше ясности в этот вопрос. В этой связи можно будет также поставить вопрос о Черном море и о Балканах, что явится актуальной темой, и непосредственно вопрос о Румынии, Болгарии и также о Турции. Далее хотелось бы знать, что понимается под новым порядком в Европе и Азии и где границы восточно-азиатского пространства.
Гитлер отвечает, что тройственный пакт предусматривает ру-ководящую роль в Европе для двух государств в областях их ес-тественных интересов. Советскому Союзу предоставляется указать те области, в которых он заинтересован. То же в отношении великого восточно-азиатского пространства, Советский Союз должен сам сказать, что его интересует. Он, Гитлер, предлагает Советскому Союзу участвовать как четвертому партнеру в этом пакте. Гитлер считал, что с Советским Союзом можно будет договориться, что раньше состоялись переговоры с Италией и Францией, а теперь, когда с ними вопрос выяснен, он счел своевременным пригласить Советский Союз с тем, чтобы СССР высказался о своих интересах.
Те вопросы, которые Советский Союз имеет по отношению к Румынии, Болгарии и Турции, нельзя решить здесь за 10 минут, и это должно быть предметом дипломатических переговоров. Мы все являемся континентальными государствами, хотя каждая страна имеет свои интересы. Америка же и Англия не являются континентальными государствами, они лишь стремятся к натравливанию европейских государств друг на друга, и мы хотим их исключить из Европы. Должен быть создан определенный мировой порядок, который будет иметь свои сферы интересов.
Германия предлагает свои услуги, как хороший маклер, для того чтобы было достигнуто возможное взаимное понимание по этим вопросам. Мы не можем решать вопрос о большой Азии, так как важны тут в основном русские интересы, так же, как наши в Европе. При заключении тройственного пакта мы подчеркивали, что наши особые отношения с Россией не будут затронуты, и это записано в пакте. Он направлен против той страны, которая не имеет интересов в Европе, Африке и Азии, — так же, как мы не имеем интересов в Южной Америке.
Молотов благодарит за разъяснения, но добавляет, что хотел бы получить некоторую дополнительную информацию. Что касается роли Англии и Америки, то он согласен с рейхсканцлером, что же касается тройственного пакта, то советская сторона знает о нем меньше, чем участники пакта. Молотов не настаивает на том, чтобы разъяснения были даны сейчас. Советский Союз может принять участие в широком соглашении четырех держав, но только как партнер, а не как объект (а между тем только в качестве такого объекта СССР упоминается в тройственном пакте) и готов принять участие в некоторых акциях совместно с Германией, Италией и Японией, но для этого необходимо внести ясность в некоторые вопросы.
Гитлер (явно повеселевший в конце беседы) предлагает на этом прервать беседу и перенести ее на завтра после завтрака, в связи с необходимостью осуществить намеченную на сегодня программу приема до возможной воздушной тревоги.
На этом беседа закончилась. Беседа продолжалась 2 ч. 30 м.
Записали В. Павлов В. Богданов
АП РФ. Ф. 3. Оп. 64. Д. 675. Лл. 31–41. Машинопись. Заверенная копия.
цитирайНоябрь 1940 года [Док. №№ 159–199]
Документ № 172
Беседа председателя Совнаркома, наркома иностранных дел СССР В.М. Молотова с рейхсканцлером Германии А. Гитлером в Берлине
12.11.1940
Особая папка
Гитлер заявляет, что мысль, которая заставила его просить об этой встрече, заключается в следующем:
Тенденцию развития на будущее время очень трудно устано-вить. Вопросы будущих конфликтов зависят от личных факторов, которые являются решающими в политической жизни. Несмотря на это, он хочет попробовать, поскольку это возможнои доступно человеческому разумению, определить на длительный срок будущее наций, чтобы были устранены трения и исключены конфликты.
Он думает, что это особенно возможно, когда во главе двух основных наций стоят люди, которые пользуются абсолютным авторитетом и могут решить на долгие сроки вперед. Это имеет место в настоящее время в России и в Германии. Речь идет о двух больших нациях, которые от природы не должны иметь противоречий, если одна нация поймет, что другой требуется обеспечение определенных жизненных интересов, без которых невозможно ее существование.
Он уверен, что в обеих странах сегодня такой режим, ко-торый не хочет вести войну и которому необходим мир для внутреннего строительства. Поэтому возможно при учете обоюдных интересов — в особенности экономических — найти такое решение, которое оставалось бы в силе на период жизни настоящих руководителей и обеспечило бы на будущее мирную совместную работу.
Тов. Молотов приветствует это заявление рейхсканцлера.
Гитлер повторяет, что трудно на долгое время установить развитие отношений между народами и государствами, но он думает, что некоторые общие точки зрения государств возможны и тогда можно будет произвести ориентацию народов и государств, которая даст некоторую уверенность в отношении устранения противоречий.
Ситуация, в которой состоится настоящая беседа, отмечена тем фактом, что Германия в настоящее время находится в войне, а Советский Союз нет. Поэтому все наши мероприятия в некото-рой степени находятся под влиянием этой войны. После этой войны не только Германия будет иметь большие успехи, но и Россия.
Если сейчас оба государства трезво проверят результаты сов-местной работы за этот год, то они придут к убеждению, что польза была в этом для обоих. Может быть, не каждая страна достигла 100 % того, на что надеялась, но в политической жизни приходится удовольствоваться и 25 %.
Возможно, и в будущем не все желания будут исполняться, но он убежден, что эти два народа, если будут действовать сов-местно, смогут достичь больших успехов. Если же они будут работать друг против друга, то от этого выиграет только кто-то третий.
Тов. Молотов считает это заявление правильным и подчерки-вает, что все это подтверждает история.
Гитлер продолжает, что теперь, когда этот вопрос в основном определен, необходимо трезво проверить будущие отношения между Германией и Россией. Сейчас положение таково, что Англия не имеет больше меча на континенте. Война не ведется на суше и требует лишь части воздушных, морских сил. Молотов может сам убедиться, что английские сообщения о разрушениях в Берлине не соответствуют действительности. Борьба с Англией на 99 пунктов против одного выиграна, и если бы не атмосферные условия, то с Англией уже было бы покончено. Как только атмосферные условия улучшатся, наступит развязка. Сейчас его задача заключается не только в военной подготовке к этой развязке, но и в определении политических условий и взаимоотношений, которые будут играть роль при этой развязке и в особенности после нее.
В связи с этим желательно подвергнуть новой проверке взаи-моотношения с Россией, причем не в отрицательном, а в положительном смысле, и создать их на долгое время. В связи с этим Гитлер заявляет:
1. Он не просит о какой бы то ни было военной помощи — Германия в этом не нуждается.
2. Ясно, что в связи с таким огромным расширением войны они (немцы) были принуждены вступить в те районы, которые необходимы для обороны, но которые Германию ни политичес-ки, ни экономически не интересуют.
3. Есть определенные требования, значение которых выясни-лось особенно только сейчас, во время войны, и которые для Германии являются жизненной необходимостью. Это определенные виды сырья, их месторождения и связанные с ними районы.
Возможно, Молотов будет того мнения, что в том или ином случае могли быть отклонения от установленных в свое время со Сталиным точек зрения об областях интересов.
Эти отклонения выявились уже в течение германо-русских операций против Польши. Он, Гитлер, в свою очередь, при спо-койном обсуждении русских интересов видел в ряде случаев, что целесообразно пойти навстречу требованиям другой страны, как например, в случае с Литвой. Она, с хозяйственной точки зрения для Германии более важна, чем Генерал-Губернаторство, с политической же точки зрения, он понимал желание советской стороны очистить все области между СССР и Германией от тех духовных тенденций, развитие которых могло привести к политическим напряжениям. То же он сделал в отношении Южного Тироля, выселив оттуда немцев, чтобы устранить трения, могущие возникнуть между Италией и Германией. В течение этого времени возникли такие моменты, которые не могли быть предусмотрены в августе-сентябре прошлого года. В первую очередь нужно выяснить, в каком направлении будет идти развитие как Германии, так и России, при этом, поскольку речь идет о Германии, он хочет сказать следующее:
Германия нуждалась в территории, но в результате войны она полностью обеспечена территорией более, чем на сто лет. Германии нужны колониальные дополнения, и она их получит в Средней Африке, т.е. в областях, не интересующих СССР (речь идет о старых германских колониях с некоторыми коррективами). Необходимо также определенное сырье, причем этот вопрос должен быть решен как можно скорее. Удовлетворение этих желаний ни в коем случае не затронет русских интересов, т.к. с другой стороны, можно представить развитие России на будущее время без малейшего ущерба для германских интересов.
Тов. Молотов выражает с этим свое согласие и считает, что в своей основе мысль рейхсканцлера правильна.
Гитлер заявляет, что если будет обоюдное признание будущего развития, то это будет в интересах обоих народов. Это, возможно, потребует много труда и напряжения нервов, но зато в будущем оба народа будут развиваться, не став, однако, одним единым миром, так как немец никогда не станет русским, а рус-ский немцем. Наша задача — обеспечить это мирное развитие. Говоря об этом, нужно сразу отметить, что в Азии Германия не имеет никаких интересов. Причины этого в том, что в силу соображений о национальных отношениях будущее там остается за Японией. Но и тут он, Гитлер, не хочет изменить холодному рассудку, и возможно, что в Азии возродятся такие народные силы, которые исключат возможность колониальных владений для европейских государств. Поскольку же речь идет о Европе, мы должны рассматривать взаимоотношения между Германией и Россией, а также между Россией и Италией в том смысле, чтобы дать каждому выход в свободное море. Германия не имеет выхода из Северного (немецкого) моря и лишь отчасти получила его в результате войны; Италия заперта в Средиземном море. Россия имеет лишь один открытый порт — Мурманск, если не говорить о восточных портах, которые далеко.
В данный момент он, Гитлер, имеет в виду не мирное состояние, а военное. Сейчас лишь три государства имеют свободный выход к морю — это Англия, США и Япония. Россия имеет лишь внутренние моря, так как Балтийское море нужно всегда рассматривать, как внутреннее. Он хочет поставить вопрос, насколько было бы возможно для этих больших государств найти действительные выходы в море, причем такие, чтобы они не служили поводом к трениям между этими государствами. В этом смысле он, Гитлер, говорил с другими государственными деятелями, с тем, чтобы эта война не породила следующую и чтобы были соблюдены действительные интересы государств. Это он говорил маршалу Петэну и Лавалю и указывал им также, что нельзя допустить ничего такого, что помешало бы Германии продолжать войну против Англии. Однако это лишь временная проблема.
Германские политические интересы на Балканах основаны на необходимости обеспечить определенное сырье, но это, с военной точки зрения, неприятная задача, так как нежелательно оставлять армию за тысячи км от баз. Однако та мысль, что англичане обоснуются в Греции, нетерпима. Необходимость борьбы против англичан довела немцев до Нордкапа, она же может довести их до Египта. Это нежелательно, так как он, Гитлер, уже давно хотел окончить войну и предлагал мир после польского похода. Тогда Франция и Англия могли легко заключить мир, так как от них ничего не требовали. Но кровь создает права и, кроме того, недопустимо, чтобы от избытка сил вели войну, а потом не расплачивались за нее.
Это он сказал и французам, и они отдают себе отчет в этом, вопрос только в том, кто же именно должен расплачиваться. Германия хотела прекратить войну, так как у нее было достаточно работы по освоению новых областей. Кроме того, и с экономической точки зрения война невыгодна, так как то, что затрачивается на войну, не окупается тем, что получишь в результате войны. Они, немцы, были вынуждены занять те территории, которые их не интересуют политически. Принцип самосохранения заставляет каждую нацию защищать свои жизненные интересы.
Следующий момент — это проблема Америки. Он, Гитлер, не говорит об этом в связи с настоящими событиями. США ведут чисто империалистическую политику. США не борются за Анг-лию, а пытаются захватить ее наследство. В этой войне США помогают Англии лишь постольку, поскольку они создают себе вооружения и стараются завоевать то место в мировом положении, к которому они стремятся. Он думает, что было бы хорошо установить солидарность тех стран, которые связаны общими интересами. Это не проблема на 1940 год, а на 1970 или 2000 год. Необходимо, чтобы, кроме Европы, как европейское государство рассматривалась и Африка, т.е. чтобы была создана своеобразная доктрина Монтре, как это есть у американцев.
Он, Гитлер, считает, что теперь должна быть изменена колониальная политика, что не нужно стремиться к получению большого числа кв. км колониальных территорий, а каждая страна должна получить столько колоний, сколько она может освоить, так как лишняя территория является лишь политической нагрузкой.
С этой точки зрения, есть районы, в которых Россия в первую очередь заинтересована, и можно представить, что тут возникнут большие комбинации государств, которые находятся в однород-ном положении по отношению к остальному миру и которые ус-тановят для себя сферы интересов. Это очень трудная задача, но все-таки не такая трудная, как завоевание этих сфер, особенно если не согласованы заранее цели. Цель вообще достичь труднее, чем ее наметить. Нужно исходить из более широких точек зрения. Нужно подчеркнуть, что и с Восточным вопросом было нелегко (имеется в виду, очевидно, Германия. — В.М.), и хотя возможно, что не все вопросы с Россией решены, но все же это лучше, чем оставить вопрос открытым. Все же сейчас обе стороны удовлетворены, так как Россия получила незамерзающие порты (в Балтике), а Германия получила сообщение с Восточной Пруссией и также пространство, которое может служить источником снабжения. Могут быть достигнуты успехи и в других отношениях, однако нужно учитывать, что Германия сейчас ведет войну и должна оставить за собой некоторые территории, хотя она не имеет там политических интересов.
Проблемы, которые стоят перед Россией, это Балканы и Черное море. Политически Германия в этих проблемах совер-шенно не заинтересована, однако она не может допустить того, чтобы, как это было в Салониках в прошлую войну, - там обосновались англичане. Однако он, Гитлер, хочет подчеркнуть, что, когда кончится война, германские войска немедленно покинут Румынию. Все эти вопросы должны стать темой для переговоров Риббентропа в Москве и других дипломатических переговоров. Говоря о том, что мы должны сейчас делать, нельзя не отметить, что Россия все равно не сможет получить свободный выход из Черного моря, так как за ним идет Средиземное, а там будет Италия.
Молотов отвечает, что рейхсканцлером затронуты важные вопросы международного значения и что он хочет пока выска-заться лишь в общих чертах. Общее впечатление таково, что все, что он понял из сделанного сейчас перевода заявления Гитлера, ему кажется правильным и отвечает интересам обоих государств, как СССР, так и Германии. Правильно, что интересы Германии и СССР не должны находиться в противоречии, правильно также, что люди, возглавляющие сейчас эти государства, наиболее способны решать эти вопросы в правильных широких рамках.
Поставленные Гитлером вопросы затрагивают много госу-дарств, а именно: Германию, СССР, Италию, Японию, а также Францию, Англию, США и другие страны, но сейчас их нужно рассматривать и непосредственно с точки зрения советско-германских отношений.
Он, Молотов, заявляет, что его последующие высказывания будут отражать не только точку зрения его самого, но Советского правительства и лично И.В. Сталина. В отношении советско-германских отношений Молотов согласен с тем, что было высказано рейхсканцлером, в частности, о выгодах, полученных обеими странами от соглашений 1939 года. Что касается Германии, то она в результате этих соглашений (1939 г.) получила надежный тыл, что имело большое значение для развития военных событий на Западе, включая поражение Франции: правильно были также решены вопросы о Литве и Восточной Польше, так как разделение Польши на германскую и советскую Польшу могло создать трения между СССР и Германией. Советская сторона считает, что Германия выполнила свои обязательства по этому соглашению, кроме одного — Финляндии. В связи с этим Молотов хочет узнать, остается ли Германское правительство на точке зрения имеющегося соглашения. По этому вопросу (1939 г.) советская сторона со своей стороны не требует ничего, кроме того, что было решено в прошлом году.
Молотов переходит к последнему вопросу, затронутому рейхсканцлером. Если говорить о взаимоотношениях на будущее, то нельзя не упомянуть о тройственном пакте, заключенном недавно между Германией, Италией и Японией, который уже находится в действии. Молотов хотел бы знать, что этот пакт собой представляет, что он означает для Советского Союза: он хотел бы, чтобы во время его пребывания в Берлине и пребывания Риббентропа в Москве было бы внесено больше ясности в этот вопрос. В этой связи можно будет также поставить вопрос о Черном море и о Балканах, что явится актуальной темой, и непосредственно вопрос о Румынии, Болгарии и также о Турции. Далее хотелось бы знать, что понимается под новым порядком в Европе и Азии и где границы восточно-азиатского пространства.
Гитлер отвечает, что тройственный пакт предусматривает ру-ководящую роль в Европе для двух государств в областях их ес-тественных интересов. Советскому Союзу предоставляется указать те области, в которых он заинтересован. То же в отношении великого восточно-азиатского пространства, Советский Союз должен сам сказать, что его интересует. Он, Гитлер, предлагает Советскому Союзу участвовать как четвертому партнеру в этом пакте. Гитлер считал, что с Советским Союзом можно будет договориться, что раньше состоялись переговоры с Италией и Францией, а теперь, когда с ними вопрос выяснен, он счел своевременным пригласить Советский Союз с тем, чтобы СССР высказался о своих интересах.
Те вопросы, которые Советский Союз имеет по отношению к Румынии, Болгарии и Турции, нельзя решить здесь за 10 минут, и это должно быть предметом дипломатических переговоров. Мы все являемся континентальными государствами, хотя каждая страна имеет свои интересы. Америка же и Англия не являются континентальными государствами, они лишь стремятся к натравливанию европейских государств друг на друга, и мы хотим их исключить из Европы. Должен быть создан определенный мировой порядок, который будет иметь свои сферы интересов.
Германия предлагает свои услуги, как хороший маклер, для того чтобы было достигнуто возможное взаимное понимание по этим вопросам. Мы не можем решать вопрос о большой Азии, так как важны тут в основном русские интересы, так же, как наши в Европе. При заключении тройственного пакта мы подчеркивали, что наши особые отношения с Россией не будут затронуты, и это записано в пакте. Он направлен против той страны, которая не имеет интересов в Европе, Африке и Азии, — так же, как мы не имеем интересов в Южной Америке.
Молотов благодарит за разъяснения, но добавляет, что хотел бы получить некоторую дополнительную информацию. Что касается роли Англии и Америки, то он согласен с рейхсканцлером, что же касается тройственного пакта, то советская сторона знает о нем меньше, чем участники пакта. Молотов не настаивает на том, чтобы разъяснения были даны сейчас. Советский Союз может принять участие в широком соглашении четырех держав, но только как партнер, а не как объект (а между тем только в качестве такого объекта СССР упоминается в тройственном пакте) и готов принять участие в некоторых акциях совместно с Германией, Италией и Японией, но для этого необходимо внести ясность в некоторые вопросы.
Гитлер (явно повеселевший в конце беседы) предлагает на этом прервать беседу и перенести ее на завтра после завтрака, в связи с необходимостью осуществить намеченную на сегодня программу приема до возможной воздушной тревоги.
На этом беседа закончилась. Беседа продолжалась 2 ч. 30 м.
Записали В. Павлов В. Богданов
АП РФ. Ф. 3. Оп. 64. Д. 675. Лл. 31–41. Машинопись. Заверенная копия.
64.
vencivaleri1951 -
Какви милиарди, какви 5 лева. Не говори неща от които не разбираш.
11.05.2015 00:25
11.05.2015 00:25
slavimirgenchev1953 написа:
[quote=vencivaleri1951]Не ад
оставен на герамнска територия, е част от сделката по изтеглянето на пияниците от Немско. Хората мило и драго са давали, са
оставен на герамнска територия, е част от сделката по изтеглянето на пияниците от Немско. Хората мило и драго са давали, са
Германия плати предислоцирането/пътя/ на войската и финансира изграждането на определен брой жилища за офицерския състав с над определен брой години служба ./ Путин не се дореди за жилище и като "бездомен" се намести в Кремъл/
Руснаците оставиха на германците една от най-модерно изградените военни инфраструктури в света която струва в пъти повече пари от това което похарчиха немците по преместването на войската.
В спомените си Геншер пише, че Кол е бил много изненадан когато Горбачов въобще не поставя въпрос за репарации от войната при разговорите за връщането на ГДР . Пак той казва, че са били готови до трилион марки да платят.
На въпрос пък към Буш старши защо Щатите не изтеглят окупационните си войски от германия/ да не се бъркат с тези които са в контингента в НАТО/, той отговаря, че американските войски са там по силата на мирен договор, а договорите трябвало да се изпълняват. Тоест приятелска Германия ще седи окупирана да кото и ако решат янките. Впрочем не знам дали си наясно, но численият състав на американските окупационни части не е подсъден на германското законодателство каквото и криминално деяние да направят. И го правят!
Да те питам понеже ти само за дипломи и конкурси в последно време говориш.
Ти наясно ли си с какъв бал се влизаше във ИСИ/споменавам го заради блеки/ и в българска филология -Къде ли нямаше факултети по БФ? И как се завършва ИСИ и как Българска филология? И за твоите конкурси:) Да преподаваш български език в ИЧС е точно толкова престижно колкото да преподаваш философия и анатомия във ВИФ
щото ако е истина... значи си безгранично глупав :-x
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.