Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2018 21:50 - ВСИЧКО ОНОВА, КОЕТО ТОЙ НЕ Е
Автор: rustam Категория: Забавление   
Прочетен: 3011 Коментари: 15 Гласове:
6

Последна промяна: 03.08.2018 21:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
  Великият Алхимик, Ванката С. обича думичката "комплексар". Всеки, който по широкия път на живота някъде му даде да "разбере", той нарича комплексар. Едва ли ще може да формулира някакво определение на понятието "комплекс", но му харесва. Всъщност "комплексар" от доста време се е превърнало в изтъркано клише, наляво и надясно употребявано обикновено от хора на ниво лумпен интелигент. Какато и да е. Това е уводът.

 Тезата.Какво стои в  основата на онзи див бяс, който кара моя "лирически герой" да се пени като подивяло псе, колчем го настъпя по интелектуалния му "мазол"? Ето накратко, илюстриран  с примери, генезисът на антагонизма между мен и Великия Ал:

- Хората от моето поколение добре знаят, че, за разлика от днешите млади хора, веднага след ученическата скамейка бяхме запокитвани на 17-18 години в армията за две или три години. Казармамата от онова време беше  институцията, която най-свято и живо пазеше сталинските традиции. Условията в нея бяха меко казано сурови и жестоки. Така и аз на 18 изкарах като артилерист първо една година в Школата за запасни офицери в Плевен, а после още една година в полковете в Грудово и Мичурин. Вярно е, че тежката обстановка и отношенията в армията каляват характера, но цената е отвратителна.

 Само че, освен "нормалните" момчета, имаше и една друга категория войници. Те първо си изкарваха следването във ВУЗ, а после, вместо две, служеха само една година. Кои попадаха в тази категория? Това бяха децата на комунистическата номенклатура от горния и среден ешалон на БКП. В тази група имаше и още една ..."прослойка". Ако вземем думите на Ванката С., че е израснал в семейство на "врагове на народа, което е било реприсирано, изключително странно звучи фактът, че вместо да служи в Строителни войски заедно с циганите(каквато беше практиката), нашият човек сколасва да се възползва именно от тази привилегия....първо да завърши ВУЗ, а след  това да стане старишина- школник  и да служи само 1 година!

Всичко това можеше да стане възможно само при положение, че въпросният "избранник" доброволно се е съгласил да стане "ухо" на ВКР(военно контра разузнаване). Сиреч да слухти и да "пее" за своите другари.
Е, докато аз в сняг до колене, мраз и виелици бягах по полетата, Ванката С. си изкара следването спокойно, но наглостта му стигна до там да ми обяснява на мен, старото куче "как била работата".


- Приемните изпити в гимназиите по мое време нямаха нищо общо с днешните. Това беше борба и истинско предизвикателство. Завърших елитната бургаска Математическа гимназия. Със златен медал. В 11 клас минавахме целия математичеки анализ първа част за ВУЗ. По същото това време Ванката С. се е скатавал в треторазрядното средно училище в Поморие. На тази тема моят човек десетки пъти ни е проглуши ушите с едни и същи истории как го хвалели другарките по български и история. Не му омръзна. Но на нас ни омръзна тази боза.

- Мен ме приеха веднага в СУ, на общо основание. Следвах след като си отслужих двете години. Даже ме задържаха 10 дена и трябваше от мичуринската казарма, образно казано, с военните обувки да тръгвам по лекции. Преподаватели ми бяха акд.Динеков, проф В.Мирчев(автор на единствената граматика на Старобългарския език) и т.н. Студенската ми практика се състоеше да преглеждам старобългарски паметници и да вадя думи за Речника на СтБЕ. Какво правеше по това време Ванката С.? Поморийското селянче тарикат се хвана да учи в химическия институт в Бургас. Там приемаха с диплома само. Но сега има самочувствието да ми "обяснява", че падежите били "измислени" в началото на 19 век. А, да и Университета завърших с отлична диплома.

- В българската традиция има една норма за мъжа. Че трябва да построи къща или да обезпечи "дом". През 90те години това беше тежка задача. Хората от моето поколение знаят дивашките "обноски"  на банките и идиотската инфлация. Бях на  32години, когато  купихме първото семейно жилище, после го сменяхме още два пъти до началото на 2000. Всеки път с по-добро за децата ни. Успях да изплатя две ипотеки и се гордея с това.
Големият учен Ванката С. ловко си избра  незавидната роля   цял живот на заврян зет, принуден да стои в "ъгъла" и да  няма думата. Както казваше Гришата Ганчев: "ти една къща за птички не си направил", а си тръгнал да си вреш носа в чуждия двор. Така е , жалка и мизерна роля. Но това е ролята на Великия Ал.

Накрая ще завърша с един цитат. Показателен.

"...тогава по средата на главната улица тъщата строго ми нареди да се прибирам вкъщи. Веднага се подчиних, защото не исках да правя скандали"!!!


Тагове:   тирири рам,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. apostapostoloff - Точно така протекоха нещата и при мен,
03.08.2018 21:59
но аз бях мотострелковак в Плевен, а през втората година служих в Харманли. Посъветвах Ванката да се държи тихо, скромно и смирено, защото той в крайна сметка е г- н Никой и точно такова поведение му приляга.

Още повече, че никой не го е еня за него. Той май си мисли, че е център на Вселената, но това не е точно така. Да видим сега дали ще ме послуша...
цитирай
2. rustam - На това му викат комплексът "Наполеон"
03.08.2018 22:11
apostapostoloff написа:
но аз бях мотострелковак в Плевен, а през втората година служих в Харманли. Посъветвах Ванката да се държи тихо, скромно и смирено, защото той в крайна сметка е г- н Никой и точно такова поведение му приляга.

Още повече, че никой не го е еня за него. Той май си мисли, че е център на Вселената, но това не е точно така. Да видим сега дали ще ме послуша...


всички несбъднати горещи желания, Ванката интерполира в своята "интелигентност". С прикачване на любимата дума "щях". Щеше ама, докато другите го правеха, тебе тъщата те строяваше в ъгъла.
цитирай
3. predatorkapredatorka - 6+
03.08.2018 22:38
Свилене този постинг ти прави чест...
…. тук има няколко човека/ личности
които говорят логично.. категорично и смело
ти си от тях...
Радвам се че те срещам като приятел...
/ Истината е гола…и поради това е.. красива...
съжалявам да го кажа пред аудиторията...
но поведението/ и лика/ на Ванката Симеонов
идват да докажат.. твоето адекватно поведение и оценка..
но хистерията и тежките комплекси на колегата са необратими
/според мен...

Извинявай за пропуските в препинателните знаци
обичам да диктувам..
с усмивка/ Юлия
цитирай
4. rustam - Юлия,
03.08.2018 22:45
predatorka написа:
Свилене този постинг ти прави чест...
…. тук има няколко човека/ личности
които говорят логично.. категорично и смело
ти си от тях...
Радвам се че те срещам като приятел...
/ Истината е гола…и поради това е.. красива...
съжалявам да го кажа пред аудиторията...
но поведението/ и лика/ на Ванката Симеонов
идват да докажат.. твоето адекватно поведение и оценка..
но хистерията и тежките комплекси на колегата са необратими
/според мен...

Извинявай за пропуските в препинателните знаци
обичам да диктувам..
с усмивка/ Юлия

ти си интелигентна и аналитична личност. Понякога попадаш в плен на емоциите си, но това не определящото, защото си честна.

Спор няма: голотата на истината е нейната най-чиста красота!
цитирай
5. nalia - Аха! Значи в Химическия институт
04.08.2018 08:11
са чели лекции по езикознание и историческа граматика:)
Респект пред сивито ти, Свилене!
цитирай
6. rustam - Добро утро, Наталия!
04.08.2018 08:49
nalia написа:
са чели лекции по езикознание и историческа граматика:)
Респект пред сивито ти, Свилене!


Ванката всъщност в сферата на лингвистиката нищо не е изучавал. Той там само пише, без да чете. От логическа гледна точка.
цитирай
7. planinitenabulgaria - Чутовен постниг!
04.08.2018 12:26
Поздрави за Вас със стихото на поета Сашо Иванов:

ЗА НИНОВА, ЗА БСП, ГЛАСУВАЙТЕ!


ДА МАХНЕМ ТОЗИ КОЖОДЕР.
ПРИЛИЧАЩ НИ НА ВОЛ,НА БИВОЛ.
ЗНАЙ, ТОЗИ КРЪВОЖАДЕН ЗВЕР.
ОПАКОВАН Е ЛЪЖЛИВО.

ПРЕДАДЕ И ПРОДАВА МЕН, И ВАС
ПРОДАДЕ ВСИЧКО ЖИВО
В МИЗЕРИЯ УДАВИ ВСИЧКИ НАС.
РОДИНАТА, БЪЛГАРИЯ, ЗАГИВА!

НАРОДЕ НАШ, НАЙ СЕТНЕ РАЗБЕРИ
В БЮЛЕТИНА,ТИ Е ДНЕС СЪДБАТА.
ЗА НИНОВА ДАЙ ГЛАС, ТИ СМЕЛ БЪДИ...
ДА СПАСИМ БЪЛГАРИЯ,... ГОРКАТА!!!

Сашо Иванов
а заа Предаторката поздравът ми е една руска естрадна социална песен, свързана с борбата на московчани да им се изгради канализация:
https://www.youtube/watch?v=VSXsZHNam3Q&t=120s
цитирай
8. apostapostoloff - Голямата преебушка е тук:
04.08.2018 13:22
http://apostapostoloff.blog/drugi/2018/08/04/tvorcheskiiat-prinos-na-vankata-simeonov.1620690

Ванката ще побеснее.
цитирай
9. nedovolen - То и Джек Лондон не е учил за писател, ...
04.08.2018 13:39
То и Джек Лондон не е учил за писател, както ”Ванката” за историк. Джек, никому известен, като взел да публикува романите си, станал супер известен. Какво им става на тези хора да лижат, аз всичкото си бях написал. Толкова за ”Ванката”.
Надявам се професорите в СУ по лит.ра да са свели до знание на клечащите по банките.
:)))
цитирай
10. rustam - Видях го. Добро е.
04.08.2018 13:39
apostapostoloff написа:
http://apostapostoloff/drugi/2018/08/04/tvorcheskiiat-prinos-na-vankata-simeonov.1620690

Ванката ще побеснее.

вероятно цялата работа: мазохистичното преклонение пред тъщата, съчетано с "кефа" да бъдеш цял живот заврян зет, на когото не е позволено дори да погледне чуждо, камо ли да посегне, всичко това е белег на дълбок Едипов комплекс.
цитирай
11. rustam - С тази разлика, че
04.08.2018 13:41
nedovolen написа:
То и Джек Лондон не е учил за писател, както ”Ванката” за историк. Джек, никому известен, като взел да публикува романите си, станал супер известен. Какво им става на тези хора да лижат, аз всичкото си бях написал. Толкова за ”Ванката”.
Надявам се професорите в СУ по лит.ра да са свели до знание на клечащите по банките.
:)))

да пишеш, да създаваш литература, това е изкуство. Образи.
А историята е наука. Работи с понятия, термини и аргументи под формата на силогизми.

Хващаш ли разликата? Или да ти разясня?

ПП Това, което ми обясниха професорите е: никога да не подминавам с безразличие нахалната посредственост на невежите.
цитирай
12. nedovolen - Добре, готин, разясни ми. Разбирам ...
04.08.2018 14:15
Добре, готин, разясни ми. Разбирам от половин сричка, да не се хабиш много.
Какво според теб е невежество.

ПП - трябваше да сложа и въпросителна.
:)))
цитирай
13. rustam - Виж сега,
04.08.2018 15:19
nedovolen написа:
Добре, готин, разясни ми. Разбирам от половин сричка, да не се хабиш много.
Какво според теб е невежество.

ПП - трябваше да сложа и въпросителна.
:)))


"готин" ще викаш на този, с когото вечер си лягаш.

И не според мен, а просто: "ведать" - зная. "не ведать" - не зная. "д" + "ь", когато следва твърда гласна става "ж". Тоест "невежа" означава незнаещ. Всмисъл, неразбиращ същността, истината.

Ето, ти например: не знаеш разликата между образното и научното мислене и знание. Не правиш разлика между изкуство и наука. Даваш ми пример с това, че еди-кой си не бил учил за писател. Така е, често в изкуството всичко идва от Бога. Без "учене". Шолохов, необразованият, на 28 години е написал "Тихия Дон", а Толстой на 34 "Война и мир". Най-големият поет на Франция е обикновен престъпник, убиец и грабител. Имал е просто грамотност. Но е най-големият.
С две думи: в случая ти се показваш като невежа, но достатъчно самоуверен и нахален.

цитирай
14. nedovolen - Много благодаря! Възхитително. ...
04.08.2018 15:45
Много благодаря! Възхитително. Вместо да клеча за някво ВИШО, от нанизаните буквички разбрах, че съм невеж, самоуверен и нахален.
Удивително, губил съм си времето в други работи.
:)))
цитирай
15. rustam - Не знам какво си правил.
04.08.2018 15:50
nedovolen написа:
Много благодаря! Възхитително. Вместо да клеча за някво ВИШО, от нанизаните буквички разбрах, че съм невеж, самоуверен и нахален.
Удивително, губил съм си времето в други работи.
:)))


за мен си просто една регистрация в Блога. Съдя по това, което пишеш. А то е основно невежествено. Къде си ходил, кой си въобще, в какви социални роли си влизал, това е само твое знание и както казват: твоя работа.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rustam
Категория: Забавление
Прочетен: 3809486
Постинги: 642
Коментари: 65535
Гласове: 18707
Архив